Det är dags nu.

Nu är det dax. Jag skall vinna över mitt sockerberoende för hundrationde gången... Socker och jag har den sista perioden haft en osund relation. Jag har så mycket att göra att jag nästan kräks vilket resulterar i socker, inget bloggande och en förkyldningen som vägrar ge med sig. Min kropp skriker efter vila så i helgen kommer jag släppa ALLT som har med arbete och studier att göra. Det blir chilla på lite spa, gå i lite skog och umgås.
Vart jag egentligen ville komma var att jag skall äta efter LCHF-metoden i en vecka eller två för att se om det gör skillnad i mitt suktande efter socker. Jag träffande nämligen en tjej idag som påstod att hennes sockersug är som bortblåst efter bara en vecka med LCHF. Jag gillar egentligen inte att följa så kallade dieter och vill därför inte kalla det diet. Jag kallar det ett sätt att äta.
Så LCHF blir det. Alltså inga kolhydrater utan endast protein och fett. Kan bli spännande. Den största utmaningen för mig är att jag inte får äta någon frukt. Jag tycker det är så roligt att testa hur mat kan påverka kroppen så det här blir ytterligare en testperiod. Kul? Startar redan imorgon. Så det blir äggröra och smör till frukost.
/L

Kommentarer
Postat av: Malin Strömberg



Jag kan sakna lchf ibland, åt enligt den metoden två månader ungefär för ett par år sedan. Framför allt alla goda ostar.. Hoppas det kommer kännas bra för dig :)

2011-04-09 @ 08:19:05
URL: http://snyggmalinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0