en favorit.

förra veckan gjorde jag en av mina vardagsfavoriter, pasta med kräftskärtar. det är supergott och går jättejättesnabbt och slänga ihop. såhär gör man:


koka pastan, just denna dagen blev det färsk pasta och den kokade jag
i två minuter alltså lite mindre än vad som stod på paketet eftersom
pastan fortsätter tillagas i såsen sedan.

medans pastan rinner av i durkslaget kan man hacka lite lök, jag tog dessa
men vilka lökar som helst går bra egentligen har jag märkt.
stek de i lite olja i samma kastrull tills de är mjuka men inte fått färg.

tillbaka med pastan i kastrullen, sedan i med lite cream fresh och
kräftskärtar som man hällt bort laken på. salta och peppra och i med
de kryddor som du själv tycker om, har man färska är det att föredra.

sedan kan man göra en liten sallad till och äta opp det,
smaklig måltid!

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0