lättnad och feberyrtsamtal.

fick precis ett feberyrt samtal från min kära kusin som låg nerbäddad i sängen och hade 40gradig feber. urchamej. stackars stackars. vi får alla hålla tummarna för att hon snart blir bättre. lovar att hålla tyglarna här sålänge tills allt goes back to normal. :)

lite tips hur man botar feber/förskyldning lyckades jag vaska fram, dels från minnet och dels från random forum online. mer eller mindre bra kanske but still:

Att C-vitamin bomba kroppen fungerar i alla fall för mig men oftast i förebyggande syfte. Ta som tidigare nämts mycket vitlök! Apelsin och andra citrusfrukter är oxå bra. Försök att hålla dig kall och sov mycket! Ta oxå någon treo eller två då bakterier inte gillar acetylsalicylsyra...

när jag var kanske 11-12-13 så var min bästa kompis förskyld så då hade jag hört att vitlök är bra så hon gick hem och proppade i sig en hel vitlök på stående fot och luktade vitlök i en vecka utan att förskyldningen släppte för fem öre. men om man äter mat med vitlök i borde de vara bättre. dock vet jag att apiten inte är så bra när man är sjuk men regelbundna måltider och mycket väska bör dock vara bra. (ej vetenskapligt bevisat bara mina egna wild and crazy ideas)

febern är ett resultat på ett virus som vill få dig varm för att det skadar dig, och du hjälper bara viruset om du packar in dig en massa. Man fryser för att viruset lurar kroppen att man är kall för att man ska slänga på mer kläder osv, liksom mindre jobb för viruset om den bara lurar oss till att hjälpa den med dess jobb så ta en kall dusch vettja och ligg i sängen utan täcke, drick massa vatten, är massa, massa massa massa massa c-vitaminbomber ta inte så mycket febernedsättande för då får febern är ju ett sätt för kroppen själv att bearbeta visuset i kroppen och tar man febernedsättare stjälper detta ofta mer än hjälper tydligen. thats all fox!





iallafall. högskoleprovet gick la sådär.
men det känns Jäääävligt gött att de e över.
väntar ivrigt på resultatet som skall komma om en månad ungefär.
tills dess skall jag kika på studera för att få ett humm...

nu skall jag fira med god mat med killens släkt för lillkusinen till min M fyller 15 bast idag. så skall snart sätta mig på bussen dit ut. under tiden njuter jag av en ruta mörk ekologisk, kravmärkt och faritrade choklad utan tillsattser som jag hittade i hyllan på coop forum i varberg igår. skall visa bild sedan. pussokram /C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0