livsavgörande besked.

sökte precis till högskolan till hösten.
nu är det klart.
känner jag mig själv kommer jag dock vara inne varje dag
fram tills den 15onde och ändra prioriteringarna.
det är ens framtid de närmaste åren och resten av livet
som står på spel ffs.
ser sjukt mycket fram emot att börja plugga igen
(vill bli nått, tjäna pengar, köpa hus, bilda familj ni vet.)
men samtidigt är jag så jävla rädd.
rädd över att inte klara av det, att det inte skall bli rätt.
kanske behöva flytta, förlora kontakten med vänner.
missa massor i nära och käras liv.
känns sig som en misslyckad idiot. ensamheten. utmaningen.

fyfan. spännande och läskigt.
som hotell gasten fast på riktigt.

min fina vän S var här idag, gjorde fläskfile, potatisgratäng, bea och sallad till oss.
och det var GOTT! (det är en av hennes favoriträtter, hade jag vart själv
hade jag nog gjort en vegitarisk cecarsallad igen.. för de är så mums, 
men nu har både L och M tjatat på mig att jag måste äta mer kött.. de har lixx
aldriig hänt förr. så de blev ju skitbra med fläskfile.. dessutom blev de mänger över
så nu har jag inte bara en utan två matlådor i frysen)
 sedan när blev vi sugna på kaka så gick till affären.
då ringer min kära kusin L, och vad full i skratt jag blev. hon lyckas alltid
ringa när jag är på väg att synda. lite creepy faktiskt, som om hon känner de på sig.
haha. till mitt försvar kan jag dock säga att det händer inte ofta,
speciellt inte nu för tiden. har mindskat radikalt på mitt godisintag.
känner inte ens sug längre i den utsträckningen jag gjorde förr. för kanske 3 månader sedan.
skönt tycker jag. åt lite chips med, men det var sådär.
inte heller lika gott och beroendeframkallade som förr så påsen åkte in i skåpet igen.
känns bra som fan.

sedan tycker faktiskt jag att man FÅR äta godis ibland. inte varje dag,
absolut inte, men äter man godis en gång i veckan eller mindre så är det super.
jag funkar så iallafall att om jag förbjuder mig själv att äta choklad en vecka tex,
då är choklad det ENDA det ENDA jag tänker på hela tiden, drömmer om choklad,
vaknar och första tanken är choklad, då måste jag ha choklad och jag äter mer choklad än vanligt ist.
förbjudet får alltså motsatts effekt. om jag istället skiter i alla förbud och måsten så blir
det mycket bättre, det funkar iallafall för mig. men alla äro olika.
så vad som funkar för mig, funkar kanske inte för dig.
och vad som funkar för L kanske inte funkar för mig.
ja ni fattar.


nu - sängen!
för som ni mäker blir de sluddrigare och sluddrigare haha.
älskar och skriva när hjärnan är mos.

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0