När jag vill göra allt annat än det jag måste

Lite kär lek från min hund C får mig att bita i hop en stund bland siffrorna.
Jag vill göra allt annat än det jag måste göra. Jag drömmer om att ta på mig skorna och ge mig ut på en promenad i skogen. Jag drömmer om att sitta på ett café och bara njuta av att det faktiskt är lördag. Jag drömmer om att krypa ner under täcket för att se en sevärd film.
Om fantastiska 27 dagar är den här fruktansvärda period över. Då är det minsann jag som skall susa fram i skogarna med nya löparskor, sitta på café och äta den största bullen som finns och lägga mig i sängen precis när jag vill för att se den där filmen.
Men nu är det tungt. /L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0