cant even walk.

L, körde skiten ur oss på gymmet idag. Min rara lillasyster var med. Jag har så ont i kroppen nu, är helt mörbultad, kan knappt gå. Men fick så jäklans mycket ny energi, pepp och förslag på nya spännande träningsformer att jag riktigt längtar tills nästa gång jag får gå (kan gå) dit igen. Vi var säkert där borta i 2 timmar, körde kondition, axlar, mage, ben. Det var utfall, knäböj, armhävningar, lyft med pilatesboll (som jag tappade rakt på näsan), hon visade hur jag skulle öva upp konditionen på löpbandet, bra uppvärmning, hur man lägger upp passet. Riktigt riktigt grym hjälp. Tack så hemskt mycket. Jag känner mig mycket säkrare nu i hur jag skall lägga upp träningen och inte verka som den enorma amatören jag faktiskt är, och det är inte bara det att man kan se ut som ett jävla fån. Nej för man vill ju inte göra fel för man kan skada sig heller, det hade ju inte vart så skoj om man lyfte fel så man blev förstörd för resten av livet sedan.

Är ni kanske lite sugna på att se bilder på bra övningar man kan göra? Jag sa det till L att hon verkligen borde syssla med det här, hon körde verkligen gärnet. Tycker jag då, tom Carlos kom fram och sa "uhm e det där din kusin eller, asså fan vad hon kör hårt". Hon fick mig att börja tro på ett nytt motto när det gäller träningen: Och en sista, den finns alltid där. När man inte tror man orkar en enda liten armhävning, magövning eller intervall på löpbandet så skall man göra en till.

Och om inte det vore nog, så när vi kom hem så fixade hon middag till oss. Vardagslyx och mys på hög nivå.

Kvällen avslutades i tv-soffan framför Big Brother, pinsamt och erkänna det javisst men det är något konstigt underhållande med det med en skål torkad annanas och en med torkad äpple - UTAN TILLSATT SOCKER.

Nu är klockan mycket, måste verkligen sova. Är det någonting som verkligen får mig ur ballans så är det när jag inte får sova tillräckligt. sov gott, hoppas detta inlägget gjorde er också jävligt taggade på att antigen börja träna, ta tag i träningen eller fortsätta i samma goda takt fast en sista gång till.

puss / C



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0