Förvirrad tjej skall bli mindre förvirrad tjej

Det är något särskilt med måndagar på mitt arbete. Det är hektiskt, folk är ihärdiga och jag stupar gärna i säng tidigt. Denna måndag var inget undantag. Jag har så mycket siffror i mitt huvud och det skulle behövas en löprunda för att rensa tankar. Men istället för en tur i skogen fick jag  agera taxi för mina föräldrar som nu sitter på ett flyg till paradiset. Jag är inte alls bitter.
För att göra en förvirrad tjej mindre (eller kanske mer) förvirrad...
Vi kommer i forskning och andra rön alltid få olika besked om vilken mat som är bra och mindre bra. Då tänker jag alltid så här; vilken mat är mest "ren"? Vilken mat har varit minst processad? Vita kolhydrater i det sammanhanget är inte alls att föredra eftersom det är långt i från naturligt. En korv är inte heller särskilt "ren" för mig och därför inte ett alternativ allt för ofta. Det många glömmer på tallriken är det gröna. Det är inget stackars litet salladsblad jag försöker betona vikten av utan andra grönsaker som är sprängfyllda med näring. Mer om det så småningom...
C, till helgen när vi ses skall vi tillsammans göra en mat-plan för dig som kommer att vara anpassad för just dig. Den kommer självklart att presenteras här. I samband med det presenters även mitt energiintag och det skiljer sig åt eftersom min mat mest består av vegetariska alternativ. Så håll ut C,  du kommer bli klokare! Förändringar tar alltid tid och det är av största vikt att växa in i dem.
/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0