Kycklingmiddag.

Igår var jag på gymmet och körde kondition och lite ben, var inte speciellt taggad men det gick bra. Kändes rätt bra efterråt allafall. Och ännu bättre kändes det efter lite mat, Carlos på gymmet ville veta vad jag skulle göra så det skall jag berätta för er. Först tänkte jag göra chicken nuggets med semsamfrön i stekpannan med bulgur. Men så när jag var klar med nuggetsen så kom jag på att det antagligen skulle bli lite torrt så då la jag i lite turkisk yoghurt, paprika och lök så det blev som en wok/gryta istället så det blev rätt gott. iallafall godare än det ser ut.



till detta behöver du iallafall. 1pers.
1 kycklingfile
1 röd lök
1 paprika
1 msk turkisk yoghurt
1 dl bulgur
2 dl vatten
lite soya
lite sötsur sås
örtsalt
vitpeppar
semsamfrön


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0