Let's talk about energy


Citerar C. "vad är bra mat och äta innan resp efter träning? vill inte känna mig tung och uppblåst när jag väl är där borta, men samtidigt ha nog med energi för att kunna prestera. och vad skall man äta efter? hört allt ifrån banan, sportdryck, choklad, nötter osv. har du nått bra tips?"
Det första att undvika är att äta vita kolhydrater om du vill undvika att vara uppblåst. Vita kolhydrater är bland annat vit pasta, vitt ris och vitt bröd. Min mage blir som en ballong och det är en förfärlig känsla. Dessutom är det på tok för mycket energi med alldeles för lite näring. Ät något som du känner att får energi av. Om det är ett mellanmål så är smoothie super. Frukt och bär baserat på mjölk eller naturell yoghurt. Testa det vet ja'! Lite lunchförslag kommer jag delge de närmaste dagarna. Se fram emot en lista som kan inspirera!
Efter träning brukar jag vara riktigt hungrig och jag brukar ha känslan av att kunna äta en helt häst. Jag tycker att något på ägg är ett bra alternativ. Omelett med fetaost och en härlig sallad till eller varför inte goda pannkakor? Pannkakor enligt följande recept!
- 2 dl havregryn
- 3 ägg, helst bara äggulan
- 1 dl hallon
- 1 dl blåbär
- Solrosfrön
- Mosad banan
Rör ihop och stek i kokosfett eller olja på en temperatur som inte är allt för hög. Det ser ut som lila degklumpar så en platt pannkaka är inget att eftersträva helt enkelt. När de har stekt igenom är det väldigt smarrigt med keso och rivna morötter på.
Ta dit till gymmet och visualisera dina mål. Annars kanske följande video kan vara till nytta.
Youtube. Call On Me- Eric Prydz.


/L
pst. Varför lyder inte mina kommandon om mellanslag som jag gör mellan texterna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0