Muskelsoppa

Hela min kropp skakar efter morgonens pass. Kom precis ut från duschen och fyllt på med lite energi. Mina muskler i kroppen känns som en enda stor soppa (om det nu förklarar bra nog). Vet inte riktigt vad jag vill åstadkomma med min beskrivning men hur som helst är mina muskler trötta men jag är väldigt belåten. Dagens pass bestod av stabilitet, stryka och balans och det var ny koreografi vilket alltid är en utmaning.
Jag imponeras av C:s mål som hon beskrev i tidigare inlägget. Men det mest fantastiska är att att hon verkligen vill göra en förändring. Jag tror nämligen att viljan är det som har mest betydelse i sammanhanget. Sedan är det bara resten kvar; att faktiskt göra det. Men vill man tillräckligt mycket så fungerar det.
För att fastställa lite kring bloggens uppbyggnad fungerar det som så här att jag skall ge C feedback på det hon äter och inspirera henne till bättre alternativ och "coacha" henne till att röra på sig. Jag är absolut ingen expert på området; men läser det mesta jag kommer över kring vad som påverkar hälsan. Min filosofi är föränderlig och absolut inte på något sätt det rätta alternativet. Jag tror att vi människor har olika behov och olika uppfattningar men det jag kommer att utgå ifrån är min filosofi och vad som fungerar bra för mig. Kan någon del inspirera någon så har jag lyckats bara där. Men nu är mitt mål att få C att må bra- eller i alla fall bättre.
C. Nu kommer feedback på din frukost.
- Undvik att micra mat. Jag tror mycket näring försvinner i samband med det och hur skadlig micron egentligen är vill jag inte ens våga mig på att diskutera.
- Välj så "rena" produkter som möjligt. Skall du äta yoghurt välj osockrade. Danino bananyoghurt är med andra ord inget bra alternativ. Min teori är att socker är den största boven i dramat i vår mat idag. Livsmedel sockas för att förhöja smaken och vi blir allt mer beroende.
- Det bästa alternativet gällande linfrön är att köpa hela linfrön men att själv krossa dem. Köper man krossade så har mycket näring försvunnit i processen redan och äter du hela linfrön så har det egentligen ingen funktion. Så krossa dem på egen hand så består näringen på allra bästa sätt. Linfrön är fantastiska små frön. Ät gärna lite solrosfrön och pumpafrön på naturell yoghurt så får du i dig en bra mix.
- Ös över med bär på yoghurten. Blåbär och hallon. Om dem är frysta ta upp dem kvällen innan så du inte micrar dem.
So far, so long. C, glöm inte att gå en promenad i friska luften i alla fall. Det gör gott för både hjärta och själ.
/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0