att äta bra,en klassfråga?

I dag när jag var och handlade mat till kvällen gick jag förbi en hylla med kokböcker. I hyllan fanns många av Renée Voltaires produkter och två utav hennes kokböcker. Detta fick mig såklart att haja till och jag tänkte; oj, där är ju dedär bovete-müslin som L har talat så varmt om, men när jag upptäckte att en liten påse som skulle räcka till max 5 frukostar kostade 85 spänn blev jag lite... avtänd, men brist på ett bättre ord. Skall det verkligen vara så fruktansvärt dyrt att äta bra? Finns det inget billigare alternativ till en tjej med inte världens bästa ekonomi? Jag har verkligen inte råd och lägga 150:- på 150 g havregyn som man gör gröt utav bara för att det är "bättre" när det det finns 2kg en hylla bort för 15:-. Detta innebär ju alltså att "äta bra" har gått och blivit en klassfråga. /C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0