Att gå ner i vikt med acai-kapslar...

Jag tror tyvärr inte att piller och dylikt har någon avgörande effekt om du vill gå ner i vikt. Tänk vad lätt det hade varit att knapra piller istället för att äta bra mat och röra på sig! Det viktiga i samband med en viktnedgång är att man för en förändring som faktiskt blir en livsstil. Många rasar i vikt med pulverdieter och annat onaturligt men när de sedan går över i gamla vanor går de upp allting igen, om inte ännu mer...
Jag vill poängtera att man hittar ett sätt att leva som kan leva hela tiden. Om du vill gå ner i vikt så är det självklart att man äter bra mat och rör på sig men det tycker jag att man skall göra hela tiden. Skillnaden kan ju vara att man under sin viktnedgångsperiod håller igen på "frestelser".
Det kan tyckas vara lätt för mig att säga som inte vill gå ner i vikt att man inte skall vara fokuserad på just vikt. Självklart skall man gå ner i vikt om man inte trivs med den vikt man har men det viktigare är att man upplever sig själv vara pigg, full av energi och har lätt för att röra på sig. Fokus borde vara att må bra och hitta en livsstil som fungerar hela tiden.
Jag har ett förslag till dig C! Jag tycker att du skall genomföra en detox-period. Kort beskrivet handlar det om att man rensar kroppen på slaggprodukter och äter bara mat som påverkar hälsan positivt. Ren mat med mycket näring. De positiva effekter med en detox är
- mer energi
- lugn mage
- viktminskning
- bättre sömn
- vackrare hy
C, du beskriver att du har svårt att sova och det är en anledning till att göra en detox. För att uppnå bästa effekt skall man genomföra en detox i 14 dagar men det går även i fem dagar.
Så säg till mig när du är redo för att starta din detox. Jag kan göra dig sällskap eftersom det är så bra för kroppen att rensa hur allt strunt. Dagarna innan du påbörjar en detox skall du dra ner på kaffe, socker, chips och kakor eftersom kroppen behöver vänja sig lite inför förändringen.
/L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0