Att må bra, en klassfråga!

Jag skall inte gå in på någon djupare diskussion beträffande sambandet mellan att må bra (värna om sin hälsa) och vilken "klass" man tillhör. Men jag måste betona något som jag läste i en kurs i Folkhälsovetenskap. Det  har konstaterats ett samband mellan just social klass och hur bra man upplevde sig må. Människor med högre inkomst mådde bättre och var till exempel mer fysiskt aktiva. Sorligt att det skall vara så.
Jag tycker också Renée Voltaires produkter är dyra (dock kostar inte en påse 85 kronor i min stad) men vi kan se det mönstret i hela industrin. Desto bättre mat; desto bättre kvalité (hoppas jag). Det finns en anledning till att godis är billigt i jämförelse med nötter. Det finns en anledning till att industrin sockrar så mycket som möjligt i maten eftersom det är ett billigt sätt att få maten att smaka "bra".
Men jag är helt övertygad om att du C kan göra en egen bovetemusli som är minst lika god. Recept kommer senare! Det finns alltså alternativ. Det gäller att tänka outside the box och hitta ett sätt att få i sig bra mat och röra på sig men med den budget man har.
/L

Kommentarer
Postat av: Malin

Kursen jag läser nu handlar mycket om det där. Har läst en bok som heter statussyndromet, gissar att du också läst den? Det är en sjukt jobbig känsla att det är så lite man kan göra åt sin egen status. Men, man får väl göra det bästa man kan av situationen!

2011-03-14 @ 07:12:11
URL: http://snyggmalinn.blogg.se/
Postat av: C

har du några bra tips då malin?

2011-03-14 @ 23:15:19
URL: http://tibusmovere.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0