Closer

Jag träffade en man i somras som sade några ord till mig som jag ofta tänker på. Orden har etsats sig fast på något sätt men vissa stunder glömmer jag dem. Medvetet eller omedvetet. Det var under ett samtal som jag beklagade mig över mitt ständiga sockerbehov. Mannen påstod att jag måste ändra mitt tankemönster kring godiset betydelse. Han menade att vi nuförtiden fokuserar allt för mycket på att belöning handlar om att äta saker; både onyttig mat och godis. "Ändra dina tankar om att godis är belöning. Hitta andra sätt att belöna dig". Mannen hade karisma och jag önskar så att jag kunde förvara honom i en ficka och kunna ta fram honom närsomhelst för att säga visa ord vid behöv.
Min belöning på söndag efter en helg med studier blir därmed en filmkväll. Jag ser fram emot att se Closer.
En favorit.


/L





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0