Där fick jag för gammal ost

Detoxen började hur bra som helst igår. Men slutade i katastrof. Till lunch åt jag sallad och ost men tyckte det smakade lite konstigt När jag väl ätit upp maten kände jag en sur uppstötning och gick och kollade på ostens utgångsdatum. Det skulle jag gjort innan jag "njöt" av min lunch för den var 12 dagar gammal. För att undvika att kräkas på jobbet proppade jag i mig knäckebröd (ett husmorstips om man äter för gammal mat...) Jag spydde aldrig men kunde först äta nio timmar senare. Jag kände hur osten åkte upp och ner i magen. URK! Knäckebröd är ju inte någon renande föda vilket sabbade hela min detoxstart igår... I och med att jag skall resa bort i helgen och kommer att äta det som serveras och att äta helt renande mat blir svårt. Därför tar jag det en annan gång men förespråkar som alltid att äta så mycket "ren" mat som möjligt. Det gör min mage glad!
/L
Pst. En fantastisk känsla imorse kl 05.50 när min jycke och jag gick på en långpromenad. Det var ljust ute och himlen var rosa. Snart är våren är på riktigt!
/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0