Efter mitt godisuppehåll.

För ett tags sedan hade jag ett uppehåll på 21 dagar då jag inte åt godis, fikabröd, chips eller drack några former av läskedryck ink energidrycker av några slag. Vilket gjorde gott för min kropp och framförallt min energi. Nu när jag börjat äta sådana saker igen har jag fått magknip, svårt och sova och plötsliga huvudvärk attacker. Igår när lillasyster var här så åt vi chips och ben och Jerry, mumsigt för stunden men nu mår jag illa och jag sov riktigt jävla illa inatt, antagligen pga. allt socker som jag chockerade kroppen med igår. Ni måste förstå att detta är helt jävla sjukt att jag säger detta för innan detta lilla experiment drog igång, ungefär samtidigt som min kära sambo och fästman åkte ut på sjön den 6 januari år, kunde jag äta godis varje dag om jag kände för det, drack säkert Coca Cola en gång i veckan och unnade mig (och min sambo såklart) goda snabbalternativ som pizza ganska ofta.
men nu, när jag tagit bort sådant ur mitt liv känner jag mig faktiskt ganska mycket bättre. Prova snälla gör det. Och alla mina kompisar kan konstatera att jag aldrig aldrig aldrig tänk på vad jag äter innan - även om jag ständigt klagat på min vikt och hur jag ser ut - men aldrig gjort något åt det. Nu är det ändring på det.
provade ett par jeans inne på HM idag och jag kunde nästan ha min gamla stolek men de var lite för små, deprimerande men det är ingenting lite träning kan råda bot på. förhoppningsvis. Sedan är faktiskt inte sådant så jävla viktigt. Huvudsaken är att man mår bra. Det enda som hade kunnat göra situationen lite bättre var att min rara fina underbara man kom hem ifrån sjön. Det hade vart guld. nu skall jag dricka chaite och se klart BB./C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0