Gå ner i vikt med acai?

Min allra finaste vän, Google, viskade i mitt öra att det ryktas att man kan gå ner i vikt om man äter acai-kapslar eller dricker sådan acai-dryck som L, rekomenderade för ett par inlägg sedan. Vad tycker du om detta L ? Tror du det stämmer? Jag vill poängtera dock att jag inte börjat detta "nya liv" för att gå ner i vikt (dock är det välkommet eftersom mitt BMI ligger långt över 25, som är gränsen för fetma) utan för att få just mer energi, slippa att ha så fruktansvärt jävla ont i ryggen jämt och sova bättre om nätterna. Men iallafall, hittade en produkt med acaibär närjag googlade "acai" (faktum är att det var översta "hitten") Där stod det och läsa:

Acai Complex blir tillverkad av bäret av den vilda palmen Acaizeiro och innehåller även en samverkan mellan kostfiber och fytosteroler som främjer hjärt-kärlsystemet och matsmältning. Detta har bidragit till att göra Acai känd i Sverige också för sin vikt-reglerande egenskaper.

kanske är värt och prova, då får man ju både i sig de viktiga antioxidanterna ifrån acai-bäret så man får lysterhy, bra imunförsvar, energi samt gå ner i vikt?


Puss / C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0