hur jag mår och känner mig efter några dagar med nya dieten.

underbara L, undrade hur jag känner mig nu när jag är på detox. måste faktiskt erkänna att jag mår sådär; min mage är helt fucked up men det har den varit ett tag nu (väldigt pinsamt att prata om men ack så viktigt i sammanhanget.. skitsamma, gör de för er skull) och jag känner mig ganska orkeslös faktiskt. men det känns otroligt fresht att äta såhär mycket sallad och grönsaker att jag antagligen kommer ta med mig det efter detoxen är slut med.

men själva orklösheten.. jag vet inte om det kan bero på andra saker, någon konstig illution innuti mitt huvud som etstat sig fast som säger att jag måste ha kött, bröd och pasta i varje mål mat för att känna mättnadskänslan. det får en ju att fundera vad det är för konstigheter i sådanna saker som gör att man blir mättare än om man äter endast frukt och grönt. kommer köra på detta imorgon med men mår jag inte bättre och känner mig piggare imorgon kommer jag gå tillbax till min gamla, frukost framförallt, igen. det är nog den biten jag upplevt jobbigast för jag brukar vara så fruktansvärt hungrig på morgonen och smoothisarna jag gjort ger mig noll mättnad och bovetegröten.. ja, den.. äter jag helt inte. då är jag hellre hungrig.

men känner å andra sidan inget som helst godisug, vilket är fruktansvärt befriande. det enda som lockar är kanske en chailatte från espressohouse, det skall bli min "fyfan vad jag är bra-present" till mig själv kanske på fredag, då är jag nämligen bortbjuden på middag så då måste jag avbryta detoxen för denna gången.

dock planerar jag och köra en till när min fina M kommer hem ifrån sjön om 1 månad tillsammans med honom, han är så nyfiken på det här och det skall bli kul och se om han klarar av det och ha någon som kan stötta en när det är svårt och motivera en att fortsätta. åh vad jag längtar. långt och tråkigt inlägg detta, skyller på sömnbrist. nu skall jag ta igen den varan, sov gott sötnosar. puss/C


godare än godis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0