Solen skiner idag.

Idag är jag ledig. Är rätt seg i kroppen för jobbade inatt och det blev inte många timmars sömn så får se om jag orkar gå till gymmet sedan, skulle vara skönt och bara röra på sig lite. Såg en dokumentär igår som gick på fyran som hette tjock och tjockare och jag blev fullkomligt livrädd. såpass livrädd att jag genast la mig ner på golvet och gjorde 100 situps. Fybubbland, det hade verkligen varit en mardröm om man vägde 200kg. De två amrikanska damerna berättade att de nästan inte hade några släktingar kvar för att alla hade iprincip ätit ihjäl sig, eller dött av följdsjukdomar sådom diabetes.

 
världens fetaste tonåring väger ungefär 500kg. kan ju säga såhär. han borde läsa vår blogg.

Idag skulle egentligen vår detoxkur börjat ju men jag och L kom överrens om att jag skall börja på onsdag istället eftersom jag skall till Ullared med svärmor imorgon och är inte säker på om det finns sådan mat att tillgå där. antagligen inte, det är ju mest burger king och sådant som ligger i närheten där. tyvärr. men skam den som ger sig, det skall nog gå och luska ut nyttiga alternativ där med. Nu skall jag ta på mig promenadskorna och ta en promenad ner till stan och hämta ut ett reseersättningspapper för jävla västtrafik går ju inte och lita på för fem öre. i förrgår när jag åkte hem ifrån mamma och pappa var tåget 1 timma försenat, stod still på ett ställe utanför stan i 40minuter utan att röra oss sedan åkte vi supersakta resten av vägen.

Idag blev det omelett med hallomi och tomat till frukost, så gott. en ny favorit. såhär gjorde jag:

två styck ekologiska ägg. ser ni hur fin gulan är?

lite örtsalt.

lite ekologiska tomater eftersom de oekologiska smakar skit.

ner i stekpannan ett par minuter i lite olja och skivad hallomi.
så var det klart, blev inte vackert men ack så gott. prova!!

Senare skall jag visa en skojig grej som jag hittade i affären igår.
skall bli spännande och höra vad vackra begåvande L säger om saken ;)

Pussokram, ut i solen med er *spark i baken*
/ C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0