vad är fruktsocker?

L, min vackra begåvade kusin, skrev ju igår om fruktsocker. Satt och funderade litegrann igår vad det är för något. Det mest logiska borde vara att det e det som e i frukt? stämmer detta? Är fruktsocker verkligen dåligt för dig då? Trodde frukt var bra skit. Finns det vissa frukter som inte är bra och äta? Och/eller som ÄR bra och äta?
Vilka frukter innehåller mest fruktsocker / resp / minst?

Tycker det är så spännande dehär, jag lär mig massor. Tror faktiskt jag lärt mig mer på dehär få veckorna denhär bloggen funnits än vad jag någonsin lärde mig om mat och träning på både hemkunskapslektioner eller hälsa och idrott i skolan.



Puss/ C

föresten L, läste att du önskar dig en cykel.
satt precis häromdagen och tänkte precis samma sak.
lustigt sammanträffande. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0