kan matsäcken bli mindre?

dagens observering:
äter mindre än tidigare, asså om man hade lagt det i ett såntdär rör som de gör på supersize vs superskinny så hade det väll blivit ungefär likamycket som tidigare men nu har jag ju faktiskt lagt till ett mål mat om dagen. men jag blir mättare snabbare när jag äter, kan detta bero på att matsäcken blivit mindre eller att jag bara blivit mer medveten om att känna när jag är mätt? vad tror ni? kan matsäcken bli mindre allar?

(läs gärna hela inlägget på grov göteborska, det är supercharmigt och så blir de ju rätt roligt)

pussochkram /C

langar en bild på dedär jävla röret med. fatta ångest, de ser ju grovt äckligt ut.


Kommentarer
Postat av: Ceca

Jadå, magsäcken kan krympa,

det är ju tex. därför man ska äta mindre portioner men oftare när man bantar, just för att magsäcken ska kunna krympa! =)

För om magsäcken är "för stor", så måste man även äta mer för att känna sig mätt,

vilket blir en ond cirkel.

Dock så KAN det i vissa fall, tex när det gäller gravt överviktiga, behövas en operation för att krympa magsäcken.

Men för friska och inte alltför överviktiga så ÄR det möjligt att krympa magsäcken på egen hand,

dock så kan det vara sjukt jobbigt i början, eftersom man inte känner sej "mätt" i magen.



Kram

2011-05-10 @ 12:55:27
URL: http://ceca.blogg.se/
Postat av: Ceca

Och btw, magsäck, inte matsäck ;)

2011-05-10 @ 13:01:28
URL: http://ceca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0