träningsvärk i magen ... check!!

ÄNTLIGEN fick jag med mig min träningskompis på ett gympass, och vi har redan bokat in ett nytt nästa måndag men man vet ju aldrig.. det har ju blivit endel avbokningar/dissningar på sistone. men shitsamma, egentligen för huvudsaken är att vi vart där nu. Straffade mr Virre iallafall litegranna för alla dissningar så körde skiten ur honom, haha, kändes bra att orka mer än någon iallafall. haha! :D

vårt träningsprogram:
 - 15 min på cykeln i lagom takt för att värma upp
- sedan körde vi lite mage på maskinerna, provade lite olika.
- 3x15 situps, armhävningar och rygglyft i ett.
- sedan körde vi 3x15 ni vet när man ligger på rygg så puttar den andre på ens ben, benlyft typ kanske de heter då gjorde vi lixx 15 stycken och sedan bytte plats snabbt så körde den andra 15.. ja ni fattar, ni är ju inte dumma i huvvet (förhoppningsvis)
- sedan hittade vi en så jävla kul grej, boxningshanskar och kuddar man kunde hålla i handen. jag <3 boxning på riktigt man känner sig så jävla badass.. haha, men iallafall lärde Virre hur man slår så vi körde lite kombinationer som jag mindes ifrån boxningstiden och även lite påhittade... riktigt svettigt och kul.
- hoppade lite rep
- sedan körde vi dendär 3x15 sittups, armhävningar och rygglyft grejen igen.
- sedan avslutade vi med 15 minuter i 3-7% lutning på bandet. varvade mellan 5,6 - 7,1 i fart. haha, säger de er något alls? men gick lagom fort och joggade så mycket vi orkade ungefär...
- sedan stretchade vi - eller vi låg mest på mattorna och var slut.. haha.

ja, det var nice.

vad tycker ni mest om och träna?
har ni några bra tips på mag/ryggövningar man kan köra?
gärna med såndär stor boll eller vikter?
/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0